Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vícedimensionální jazykové modely a jejich aplikace ve vizuálním umění
Dohnal, Marek ; Tomko, Martin (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá aplikací formálních modelů, konkrétně čtyřcestných a celulárních dvou-dimenzionálních automatů, ve vizuálním umění. Je zde navržena sada nových modelů, které rozpoznávají vstupní mřížku sestávající z dlaždic, a následně ji modifikují a transformují. Navržené automaty jsou implementovány v rámci aplikace, která mřížku obarvuje a transformuje ve stylu sériového umění Victora Vasarelyho. Výsledek práce tvoří syntéza mřížky a barevné reference do videa, jež vizualizuje transformace navrženého celulárního automatu.
Vztah Božího zjevení a lidské zkušenosti krásy jako výzva pro náboženskou edukaci
BLAŽEK IŇOVÁ, Veronika
Tato disertační práce se věnuje teologickému pojednání o vztahu mezi nadpřirozenou sférou Božího zjevení a přirozenou oblastí možností jeho lidského nacházení v kráse stvořeného světa a ve vizuálním umění. Otázku vztahu posvátna a krásy zde proto teoreticky nahlížíme hned z několika teologicko-estetických perspektiv, abychom tyto poznatky mohli následně aplikovat do současné nábožensko-edukační praxe. Hlavním teoretickým východiskem, které bylo součástí inspirace naší práce, je teologická estetika, zvláště dílo jednoho z jejích hlavních představitelů, Hanse Urse von Balthasara, který ve své trilogii "Herrlichkeit: Eine theologische Ästhetik" představil unikátní způsob teologického uvažování o vztahu krásy a dalších stupňů (dobra a pravdy) vedoucí k rozpoznání posvátné skutečnosti v profánním světě. Cílem zde uvedeného kvalitativního výzkumu potom bylo empiricky zjistit, zda člověk může skutečně prostřednictvím krásy zažít prožitek transcendence a pokud ano, jakým způsobem tuto zkušenost vnímá? Design našeho výzkumu se dělil na dvě části, určené rozdílnými cílovými skupinami. V první části byl výzkum veden metodou interpretativní fenomenologické analýzy (IPA) a daty získanými hloubkovými rozhovory s pěti výtvarnými umělci. Druhá část výzkumu zjišťovala modality vnímání krásy a posvátna u studentů gymnázií, pomocí metody zakotvené teorie (GTM) a analýzy fotografických dat. Zde představenou didaktickou metodu, která vede své posluchače od vnímání krásy stvořené i umělecké, přes dobro mezilidských vztahů až k uvědomění si smyslu života, které může být završeno přijetím vrcholného poznání Pravdy, jíž je Kristus, jsme nazvali "Užasnout-Zakusit-Proměnit". Tento didaktický "transcendentální" model je aplikací empiricky zjištěných dat a teoretických závěrů a může být uplatněn v náboženské edukaci, katechezi i pastoraci jako dynamický prvek lidské zkušenosti, jenž může otevírat hledajícímu člověku cestu k Boží Lásce.
Panna Maria v díle Bohuslava Reynka
Šulc, Martin ; Šmejdová, Barbora (vedoucí práce) ; Vopřada, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním obrazového a básnického díla, jehož motivem je Panna Maria, v tvorbě básníka a malíře Bohuslava Reynka. Cílem práce je hlubší poznání daného tématu a proniknutí do mariánské tematiky v díle Bohuslava Reynka, a to na základě římskokatolického křesťanského předporozumění, zejména na poli systematické teologie - mariologie. Práce je vedena i s ohledem na literární a obrazový smysl dané látky. Jako hlavní pramen je použita dostupná literatura zabývající se danou problematikou.
Hranice autorského díla ve vizuálním umění
Sýkora, Matěj ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Resumé: Hranice autorského díla ve vizuálním umění Tato diplomová práce se primárně zabývá pojmem autorského díla v platném českém právu a jeho vztahem k dílům současného vizuálního umění. Hlavním cílem práce je provést důsledný rozbor pojmových znaků autorského díla podle zákona č. 121/2000 Sb. (včetně klíčových a ne vždy vhodně vykládaných pojmů, jako jsou umělecké dílo, originalita či kreativita) a následná aplikace těchto znaků na příklady významných světových děl vizuálního umění dvacátého a dvacátého prvního století. Snahou autora práce je zjistit, zda i specifická díla vizuálního umění splňují "legální požadavky" kladené na autorská díla, a díky tomu mohou požívat v rámci českého právního řádu autorskoprávní ochrany. Právě toto usilování o identifikaci hranice mezi autorskými díly a objekty, jež pod definici autorského díla nespadají, se odráží v samotném názvu práce. Text této diplomové práce je rozčleněn do dvou hlavních celků. První, jenž je těžištěm celé práce, se nazývá "Hranice autorského díla", druhý pak nese označení "Hranice apropriace". V obecné části prvního celku dochází k detailnímu teoretickému zkoumání konceptu autorského díla podle českého autorského zákona v kontextu vizuálního umění: na analýzu pojmových znaků autorského díla navazuje zkoumání časových aspektů autorskoprávní ochrany...
Biografie Václava Vokolka
Šilarová, Monika ; Wohlmuth Markupová, Jana (vedoucí práce) ; Krátká, Lenka (oponent)
Tato práce si klade za cíl postihnout život Václava Vokolka, a to zejména z umělecké a profesní stránky. Václav Vokolek patří do významné kulturní rodiny, což se také projevuje v celém jeho životě, nejen na jeho pracích a preferencích, ale také na okruhu blízkých přátel. Z teoretického hlediska je diplomová práce založena primárně na biografickém přístupu k výzkumu soudobých dějin a metodě orální historie, jelikož o rodině Vokolkových několik souborných prací vzniklo, šlo však primárně o starší členy rodiny, ale nikoliv o samotného Václava Vokolka.
Móda jako nástroj feminismu ve 20. století
Kosinová, Monika ; Svatošová, Zuzana (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou prvních dvou vln feminismu, který se odráží na módě 20. století. Vysvětluje, co je feminismus a jaké jsou jeho historické kontexty. Přehled vývoje módy 20. století bude členěn po desetiletích a bude ukazovat její zásadní proměny a dopady na společnost v souvislosti s rozvojem ženských hnutí. Práce diferencuje mezi módou světovou a tuzemskou a akcentuje postoje klíčových osobností módního návrhářství k této problematice. Historický přehled bude doplněn o návrh a reflexi částečné realizace vlastního pedagogického projektu zaměřeného na propojení oboru oděvního návrhářství a feministické problematiky.
Možnost využití vizuálního umění ve volném čase v průběhu léčby mentální anorexie
BROŽKOVÁ, Lenka
Tato práce se zabývá tématem možnosti využití vizuálního umění ve volném čase s cílem pozitivního ovlivnění léčby v průběhu hospitalizace pacienta s diagnózou mentální anorexie. Začátek práce je věnován vymezení pojmu mentální anorexie, seznámení se s uvažováním anorektika a režimem hospitalizace. Dále je pozornost věnována faktorům, které ovlivňují tělesnou stavbu jedince a vnímání vlastního těla. V závěru práce jsou popsána slohová období, na které je nahlíženo v kontextu dobových událostí a vývoje ideálu krásy. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem a zhodnocením způsobů kreativního prožívání volného času a shodných kategorií ve vnímání uměleckých děl pacientek s mentální anorexií.
FUCK HARDER
Svoboda, Jakub ; JANOŠČÍK, Václav (vedoucí práce) ; Stejskalová, Tereza (oponent)
Téma se odkazuje k současné světové tvorbě queer umělců. Cílem této práce je ilustrovat na příkladech osobní teorii o radikálnějším přístupu v queer kultuře, informovat o nových přístupech v queer umění a fluidně spojovat jisté sounáležitosti. Obsah: teorie, zážitek, rozhovory, umělci, vývoj, budoucnost Názvy hlavních kapitol: Spirit in the 21st century, Vulnerabilty & Balance, Criticism, Make Queers Great Again, People for people, New Normal Hlavní umělci: Jana Kratochvílová, Arca x Jessie Kanda, Anne Imhof, Tino Seghal, Justyna Gorowská, YBDG, Anohni Literatura: Phillip Vannini - Non-representational methodologies úvod: Téma práce vychází z osobní zkušenosti. V roce 2016 jsem intuitivně cítil, že umělci pracující s queer tématy začnou ve svém přístupu přitvrzovat a tvorba bude radikálnější. Napsal jsem proto v koupelně na zrcadlo statement FUCK HARDER IN 2K17. Ukázalo se, že jsem měl pravdu a opravdu rok 2017 byl ve znamení radikalismu na více směrů – od vizuálního umění, videoklipy, hudbu, pop kulturu až k módni fotografii. Ve své práci bych se tudíž rád zaměřil na toto téma a vybrané umělce z celého světa. Podložit své povšimnutí tohoto fenoménu skrze aktuální tvorbu vybraných umělců a na její bázi lehce naznačit další vývoj těchto radikálně tvořících umělců. Samotný výběr umělců bude klíčový pro celé téma práce a bude intuitivní, doplněný o rozhovory s umělci. Intuice v práci bude dalším klíčem na jehož základě budu spojovat vše co si dokážete představit.
Umenie v klube
Verešpej, Jonáš ; JANOŠČÍK, Václav (vedoucí práce) ; LEDVINA, Josef (oponent)
Práca sa zaoberá súčasným umením v kontexte klubovej kultúry v Amsterdame, a to konkrétne v kluboch De School a Trouw. Zaujíma ma klub ako alternatívny priestor pre vizuálne umenie a jeho inovatívny prínos do sveta súčasného umenia, či už spôsobom inštálacie jednotlivých diel alebo témami, ktoré do klubovej kultúry prináša. Zároveň práca skúma autorov, ktorí v svojom diele tematizujú tanečnú a klubovú kultúru, rave alebo žánre ako techno a house.
Hranice autorského díla ve vizuálním umění
Sýkora, Matěj ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Resumé: Hranice autorského díla ve vizuálním umění Tato diplomová práce se primárně zabývá pojmem autorského díla v platném českém právu a jeho vztahem k dílům současného vizuálního umění. Hlavním cílem práce je provést důsledný rozbor pojmových znaků autorského díla podle zákona č. 121/2000 Sb. (včetně klíčových a ne vždy vhodně vykládaných pojmů, jako jsou umělecké dílo, originalita či kreativita) a následná aplikace těchto znaků na příklady významných světových děl vizuálního umění dvacátého a dvacátého prvního století. Snahou autora práce je zjistit, zda i specifická díla vizuálního umění splňují "legální požadavky" kladené na autorská díla, a díky tomu mohou požívat v rámci českého právního řádu autorskoprávní ochrany. Právě toto usilování o identifikaci hranice mezi autorskými díly a objekty, jež pod definici autorského díla nespadají, se odráží v samotném názvu práce. Text této diplomové práce je rozčleněn do dvou hlavních celků. První, jenž je těžištěm celé práce, se nazývá "Hranice autorského díla", druhý pak nese označení "Hranice apropriace". V obecné části prvního celku dochází k detailnímu teoretickému zkoumání konceptu autorského díla podle českého autorského zákona v kontextu vizuálního umění: na analýzu pojmových znaků autorského díla navazuje zkoumání časových aspektů autorskoprávní ochrany...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.